måndag 30 april 2012

New York, New York

Långhelgen i New York har hittills varit suverän. Jag har hunnit med att träffa gamla vänner och haft ett möte med en underleverantör till mitt bolag (alltså inte PR-byrån jag jobbar för, utan mitt egna AB som jag har som en sidobusiness). Jag hade tänkt att skriva mer om det någon gång, men nu tar vi New York. Snabb genomgång av vad jag har hunnit med att hitta på.

 
Som vanligt när jag besöker New York så checkar jag in här 


Har träffat gamla vänner och hängt i baren och ätit en del på det här stället och brunchat ljuvligt på mina vänners stamhak här

Normalt gillar (läs: orkar) jag inte vintage shopping, förutom då det gäller några investment pieces som jag samlar på. Har därför spenderat en hel del timmar (och dollar) i två underbara butiker som jag alltid tar en vända förbi när jag är här. Här hittade jag smycken från Chanel och accessoarer från Hermès som jag varit på jakt efter länge och här hittade jag två festklänningar to die for.



Har även kompletterat vår/sommargarderoben med statement pieces från det här och det här stället.

Är tillbaka i Stockholm på onsdag, då väntar jobb, träning, några trevliga restaurangbesök och lite vila tillsammans med nyinhandlad litteratur.

Hugs and kisses, C x

1 kommentar: