onsdag 13 juni 2012

Focus on what you need to do today to win tomorrow

Jag har tre mentorer i mitt liv som jag pratar med regelbundet och som jag försöker träffa så ofta jag kan. De är bosatta i olika delar av världen (Shanghai, New York och Paris) och representerar i mångt och mycket olika skeden i mitt liv. De är alla kvinnor som levt långa och intensiva liv och som gjort fantastiska karriärer inom sina respektive områden (finans, mode, fastigheter), men som stött på en hel del hinder på vägen, som de tagit sig förbi och fortsatt att leva det liv de velat ha. Relationerna jag har till dessa fantastiska kvinnor har varit livsavgörande för mig. En av dem sa detta till mig för flera år sedan och jag följer det fortfarande "Focus on what you need to do today to win tomorrow." Jag rekommenderar verkligen alla att skaffa mentorer - för mig har det som sagt varit livavgörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar