onsdag 13 juni 2012

The guru and his words

På tal om mentorer. Jag har arbetat med marknadsföring på ett eller annat sätt i hela mitt liv och den här mannen, gurun Seth Godin, har varit min mentor under hela resan. Jag känner honom inte, har aldrig ens träffat mannen, men jag läser allt han skriver (på sin blogg och i sina böcker) och lyssnar på allt han säger. För allt han säger är enkelt, logiskt och alldeles genialiskt. Som det här till exempel - grundläggande marknadsföringstips som alla borde följa.



Jag skulle föresten ge vad som helstt (ni hörde rätt, VAD SOM HELST) för att få gå på ett av hans populära seminarium eller delta i någon av hans kurser. Skulle vara en dream come true, och mina drömmar brukar ju oftast slå in så jag väntar med spänning på vad som komma skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar