torsdag 24 november 2011

Old fashion colleagues

Det är några saker som jag alltid har med mig på jobbet och som jag helt enkelt inte klara mig utan. Nu inser jag att samtliga är otroligt omoderna och är sådant som många inte ens använder sig av längre, speciellt inte i min bransch där de flesta är uppkopplade dygnet runt och kan i princip klara sig igenom en hel arbetsdag enbart med hjälp av sin iPhone… var de än befinner sig i världen. Jag är precis likadan och därför är det ännu konstigare att dessa tre saker är mina ständiga följeslagare på jobbet:

Jag vet att jag kanske är den absolut sista människan på jorden som fortfarande använder en riktig kalender istället för enbart det digitala alternativet, men jag köpte min Mulberry-kalender för många år sedan som en belöning åt mig själv för att jag gjort ett bra jobb (jag hade lyckats dra in en ny kund åt byrån jag jobbade på då) och jag vill helt enkelt inte släppa taget om den. Nyckelringen köpte jag på Ladurée under en resa till Paris och den rymmer inte bara mina nycklar utan även några USB-minnen och annat smått och gott. Slutligen, mitt armbandsur (Breitling Cockpit Lady) har jag bara på mig på jobbet, aldrig på fritiden, och den påminner mig på något sett om vem jag är snarare än om hur mycket klockan är. Hm, tror kanske att jag förklarar det där sista någon annan gång i ett annat blogginlägg...

Ja, jag använder naturligtvis min Outlook-kalender som jag synkar med mobilen och med min laptop, jag kollar oftast tiden och ställer alarmet på min mobil och kommer in både på kontoret och hemma enbart med hjälp av fyrsiffriga koder. Men jag gillar ändå mina små ”kollegor”, de är en del av mig och de matchar mitt liv som det är just nu.  De är inte mina roligaste, men faktiskt mest pålitliga, kollegor.

1 kommentar:

  1. har spanat in den där mulberry kalendern länge nu, kanske ska jag slå till

    SvaraRadera