måndag 28 november 2011

Score

Då man jobbar på PR-byrå förväntas man inte bara sköta om byråns nuvarande kunder utan man bör också dra in nya kunder. Den här eftermiddagen fick en fantastisk start efter ett telefonsamtal från en potentiell kund som jag försökt få in i över tre månader, som slutligen godkände förslaget och offerten vi har haft ute. Vi kommer att börja jobba med dem efter jul och jag känner att det kan bli ett riktigt roligt samarbete. Företaget som verkar inom mode- och livsstilsbranschen, vill ha hjälp med löpande PR-arbete inför en planerad nylansering och förhoppningsvis kommer det att leda till fler uppdrag för samma företag framöver.

Det här året har jag annars haft ganska svårt att dra in kunder, men nu känner jag att det börjar lossna. I början av året hade jag riktig otur. I januari drog jag in en kund under ett stort konto som skulle generera riktigt mycket pengar åt byrån. Men i april visade det sig att de inte var vad de utgjorde sig för att vara och vi tvingades att avbryta samarbetet abrupt efter några månader. Eftersom vi hade gjort en hel del förarbete som vi således inte fick betalt för, innebar det en hel del merkostnader för byrån.

Nu när jag tittar tillbaka på händelsen så tror jag att den påverkade mig alltför mycket och gjorde mig lite tillbakadragen ock alldeles för försiktig gentemot andra potentiella kunder (inte direkt min stil och inte ett bra karaktärsdrag i den här branschen då det bara är ”rakt på” som gäller). Hur som helst, mitt självförtroende är definitivt tillbaka nu och då är det bara att köra på igen. Here we go!


Tumblr_lsdr5fhscx1qk4k5jo1_500_large_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar