tisdag 15 maj 2012

Great words from Seth

En av mina absoluta favoritbloggar skrivs av den geniala Seth Godin. Från hans böcker och bloggposter har jag lärt mig massor om marknadsföring, entreprenörskap och generell business. Hans sätt att dagligen förklara och poängtera världsliga saker på ett ytterst simpelt sätt är det som gör honom till ett geni i mina ögon. Något jag drömmer om är att få gå på ett av hans sällsynta seminarier.

Här kommer dagens visdomsord från Seth som sätter många saker i ett annat perspektiv:
"I don't think winners beat the competition because they work harder. And it's not even clear that they win because they have more creativity. The secret, I think, is in understanding what matters. It's not obvious, and it changes. It changes by culture, by buyer, by product and even by the day of the week. But those that manage to capture the imagination, make sales and grow are doing it by perfecting the things that matter and ignoring the rest. Both parts are difficult, particularly when you are surrounded by people who insist on fretting about and working on the stuff that makes no difference at all."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar