lördag 12 maj 2012

Sold on beauty


Foto: Coveteur


Igår började jag tidigt på gymmet och ägnade resten av dagen av att shoppa runt lite på stan. Våren är här och det är dags för en helrenovering. Jag log mot världen och den log tillbaka till mig… i form av supertrevliga säljare och expediter i varje butik där jag satte min fot.

Fick fantastiskt bra service på PUB där en superfin säljare på MAC osynliggjorde mina ansiktsskavanker och slätade ut mina rynkor med ett mineralfoundation och fick mig att skina med bara några droppar lustre. Fick med mig mina nyfunna vänner i de där svartvita, snygga MAC-påsarna och drog vidare till NK. På Kiehl’s bondade jag också med säljaren och fick, förutom min Ultra Facial Toner och Ultra Facial Cleaner, med mig en massa gratisprover av handkrämer, nattkrämer, dagkrämer – allt för att kunna möta våren med ett helt nytt face!

Hann även bunkra upp med de sedvanliga vitaminerna (fiberhusk, enomdagen, Silica, Omega 3 osv.) innan jag landade hos manikyristen prick på utsatt tid. Hon gav mig det finaste shellack jag någonsin haft och som såg ut som det skulle hålla för alltid. Bokade in en ny tid om två veckor och drog sedan vidare mot nya äventyr.

Det är vår nu mina vänner – nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar