måndag 21 maj 2012

Paris by night (and day)

På fredag åker jag till Paris och träffar min underbara, fina vän B. Vi lärde känna varandra i London och hon är en av mina absolut närmsta och käraste vänner. Hon reflekterar alltid över stort och smått i världen och vi fastnar nästan jämnt i timslånga samtal om livet och universum och efteråt är jag alltid lycklig, jublande, pirrig och allt det där. Hon sänder ut så mycket energi att det är svårt att undgå. Hon är liksom jag spontan och när vi ses blir nätterna alltid långa och fyllda av gapskratt, taxiresor, bubblor, leende människor, house, anekdoter och blinkande ljus.

På lördag fyller B år och vi ska fira henne stort på det här stället och på söndag blir det brunch på den här härliga terrassen. Vi brukar faktiskt ses så ofta som en gång i månaden - antingen är hon i Stockholm, jag tar en sväng till Paris eller så ses vi på en weekend någonstans i Europa. Men nu har det gått flera månader och jag längtar efter att få hänga med henne igen. Under tiden läser jag den här roliga, nyfikna, analyserande, fascinerande, ambitösa bloggen.

Vi ses snart B! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar