söndag 25 december 2011

White Cristmas – del 1


Julen 2009 firade jag på 32:a våningen i Hongkong tillsammans min dåvarande sambo A och ett stort gäng vänner till oss som var influgna från alla möjliga delar av världen. Många av mina och A:s vänner var under den här tiden typiska DINKs; barnfria, hårt arbetande, karriärsinriktade, ständigt resande osv. Man skulle kunna sammanfatta det med att det var människor som levde efter devisen ”work hard, play hard”.

Vi hade bott i Shanghai i över ett år och det var många som sagt att de ville komma och hälsa på, så när julen började närma sig kom vi på att detta var ett ultimat tillfälle att samlas allihop i Hongkong. Sammanlagt blev vi 14 personer och förutom jag, A och två vänner vi lärt känna i Shanghai kom det vänner från Sverige, Brasilien, Schweiz, USA och Sydafrika. Jag kan inte annat än att beskriva det som en underbar långhelg fylld med kärlek, god mat och dryck, och riktiga brakfester.

Två år tidigare, vid exakt samma tidpunkt, befann jag mig i Vietnam. Men mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar