torsdag 8 december 2011

Fashion according to Sofia

Journalisten Sofia Hedström har utan tvekan en av Sveriges absolut främsta modebloggar enligt mig. Jag tar alltid del av ny intressant information från modevärlden då jag besöker hennes blogg och hennes sätt att analysera, kommentera, kritisera och informera känns både nyskapande och modigt. Jag gillar att hon gör det enkelt, med korta, snäva texter, men med mycket tanke och känsla bakom. Just nu förundras jag över uttalandet från H&M:s pressavdelning, höjer ögonbrynen åt det kontroversiella förbudet av pälsförsäljning i West Hollywood samtidigt som jag har fastnat helt och hållet för imogene + willie, både själva produkten och storyn bakom, trots att jag nästan inte har några jeans alls i min egen garderob. Detta säger väl ändå något om Sofia Hedström och Svd:s modeblogg?

Framgångsrika kvinnor som är jätteduktiga på det de gör är något som alltid gör mig glad, ibland till och med jätteglad.

1 kommentar:

  1. bra tips! har faktiskt inte läst henne innan (antagligen för att hon ligger på Svd där jag normalt inte kollar), men gillar det jag läst hittills. tack!

    SvaraRadera