måndag 5 december 2011

Bäst idag

  • Avtal med ny kund signerat och klart. Nöjd med mig själv att jag har lyckats dragit in ytterligare ett kundkonto innan årets slut.
  • Har äntligen köpt och börjat läsa Carolina Neuraths bok Den stora bankhärvan om HQ-kraschen. Känns som att läsa en mycket välskriven och genomarbetad deckare (vet inte om ett sådant fenomen existerar i verkligheten, men ville bara ge er en rent teoretisk förklaring). Jag har följ Carolina Neurath på Svd:s ekonomisidor länge nu och tycker att hon är en fantastiskt duktig journalist. Den här boken visar att hon även är orädd och har hög integritet. Hon är bara i början av sin karriär och jag känner att den inte kan gå annat än uppåt.
  • Fantastisk god middag på Escalier (anka och Amarone) med en kär vän som är och hälsar på. Hon gav maten betyget "wonderful" och servicen beskrev hon som "a bit inconsistent", men överlag hade vi en härlig kväll. På fredag flyger hon tillbaka till L.A. och innan dess måste jag ha hunnit visa henne Stockholm (med fokus på mat, konst, design och shopping). Bra tips mottages tacksamt.
  • Kan inte låta bli att le inombords åt att det fortfarande inte är speciellt kallt ute trots att vi har passerat andra advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar