tisdag 27 december 2011

White Cristmas – del 3

Julen 2006 befann jag mig i New York City.  Jag hade precis gjort slut med mitt ex som nu satt i vår gemensamma våning och tjurade. Istället för att åka hem till min familj i Sverige och sitta där och deppa och tänka på vad som ”kunde ha varit” flydde jag istället fältet, checkade in mig och min gaykompis Joe på det då ganska nyöppnade hotellet Soho Grand i en vecka och sedan gav vi oss ut i natten. Dan före dan hamnade vi på Joes stamställe i Soho tillsammans med hans nuvarande date Dave (en välgroomad, ursnygg kille) och hans dåvarande sambo Sam (don’t ask). Där dansade vi oss genom natten och vid stängning träffade vi på ett par från Miami – en dramatisk kille och hans lite äldre boyfriend – som bjöd med oss till sin suite på dekadenta Gramercy Park Hotel.
På Gramercy Park Hotel beställde vi upp en massa saker till deras suite.
Efter tredje beställningen var vi riktigt goda vänner med kyparen.


Efterfesten på Gramercy tog inte slut förrän på juldagsförmiddagen då det var dags att samla ihop oss för julmiddag med Joe och hans vänner. Joes vän Jake, som jobbar på FN, hade dragit ihop ett stort gäng vänner och bekanta för en brakmiddag i hans våning på kvällen. Det blev en oförglömlig middag med fantastiskt vackra män (jag är ju en riktig fag hag), god mat och utsikt över New York skyline från 25:e våningen i Midtown.
En oförglömlig julmiddag i Jakes våning i Midtown

Fyra år tidigare, vid exakt samma tidpunkt, befann jag mig i London på väg till Skottland. Men mer om det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar