torsdag 8 december 2011

A new beginning

För ett tag sedan köpte jag en ny lägenhet, samtidigt som jag sålde min förra. Jag ska senast vara ute ur min gamla lägenhet den 1 januari, vilket är samma datum som jag har tillträde till den nya. Men min nyinköpta lägenhet ska renoveras och byggas om grundligt, flera väggar ska rivas och den ska få en helt ny planlösning, samtidigt som nya golv och ett nytt kök ska in. Eftersom renoveringen och ombyggnaden blir så omfattande är det beräknat att det kommer att ta hela 3-4 månader innan allt är klart och alla detaljer finns på plats. Därför kommer jag att bo lite tillfälligt i en annan lägenhet under de kommande månaderna, men fortfarande i samma område i centrala Stockholm där jag bor nu tack och lov. Under tiden tänker jag planera inredning och inköp inför den kommande lägenheten. Det kommer nog därför att bli mycket prat om inredning – ett av mina absolut största intressen – här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar