måndag 4 mars 2013

Kenzo Fall 2013

Det är nästan lite "jobbigt" att se en massa fantastiska kollektioner på de stora modevisningarna och sedan behöva vänta i nästan ett år (!) på få tillgång till alla underbara plagg. Nu under Paris Fashion Week har jag förälskat mig hals över huvud i Kenzo's kollektion som kommer ut nästa höst.


De byxorna och den kappan! Byxorna känns som typiska fredagsbyxor som man kan ha tillsammans med en svart, enkel tröja på jobbet och sedan ta en AW i efter jobbet. Kappan vill jag ha i båda längderna - en riktig "investment piece" som kommer att hålla år efter år efter år.


Liksom förra årets It-tröja, ni vet den där med tiger-märket som "alla" bar, är jag nu säker på att det här ögat kommer att ersätta den. Skulle nog köra på den lite mer slimmade varianten på första bilden om jag skulle välja. 


Pyjamasbyxorna hänger med och här i en variant med lite mer sruktur. Gillar att de är lite mer uppstyrda och inte för casual som de har varit innan. Funkar både på jobbet och helgen. Love them!


Mmmm, den här klänningen känns som en vinnare. Använder väldigt sällan byxor, istället svämmar min garderob över av kjolar och klänningar, men visst finns det alltid plats för en till. Gillar den här lite ledigare modellen som låter kroppen ge den form istället för att den är helt och hållet figursydd. Avslappnat men ändå ytterst elegant.


Älskar precis allt med den här kjolen. Lager på lager-principen, färgerna och mönstret. Helt enkelt alldeles, alldeles underbar. 


Förutom märket i sig, så är jag väldigt fascinerad av Kenzo's creative directors, Carol Lim och Humberto Leon, som klev ombord förra året för att revolutionera det något sömniga märket. Men mer om det, och dem, någon annan gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar