onsdag 13 mars 2013

The perfect wine glass

Jag har länge letat efter de perfekta vinglasen och har inte hittat dem förrän nu. Den enda modell jag har gillat är den som alla redan har; Iittalas Essence-serie. Ja, jag vet - suck, gäsp och snark. Det jag gillar med dem är den lite fyrkantiga designen som passar in med den moderna stil jag har i resten av hemmet, men jag vill samtidigt att de vinglas jag investerar i ska vara snäppet mer eleganta och stilfulla (nej inte stilrena, stilfulla, precis som jag skrev) och Essence känns ibland lite för enkla, tråkiga och nästan plastiga.

Men så var vi en sväng förbi på Nosh & Chow i måndags och där hittade jag de perfekta glasen. Så otroligt vackra och jättegoda att dricka ur. De är från det tyska märket Schott Zweisel och denna specifika serie heter Pure. Men nu är saken den att det verkar som om de inte säljs i Sverige. Jag har kollat runt, både i butik och på nätet, och hittar dem bara på varuhus som John Lewis i London och liknande. Jag kan i och för sig beställa dem och skicka efter dem, men föredrar att köpa sådant som sköra glas direkt i butik. Är det möjligtvis någon av er som vet vart man kan få tag på dem? Det är liksom dessa och inga andra jag vill ha. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar