torsdag 14 mars 2013

Wallpaper madness!




Och så var det det där med inredning. Fortsätter att fixa och dona i lägenheten som jag flyttade in i för över ett år sedan. Färgskalan går i svart och vitt, men sedan slänger jag in färgklickar här och där för att skapa någon form av wow-faktor. Det har funkat ganska bra hittills. Väggarna i hela lägenheten är därför nästan uteslutet vita så att det blir lättare att kombinera med olika färger. Men så plötsligt fick jag syn på detta... underbara tapeter av en designer jag följt i åratal och som jag verkligen beundrar; Karim Rashid. Jag älskar hans lek med färg och form där han designar för en urban livsstil och kombinerar det med att flörta hejdlöst med psykadeliska mönster och 60-70-tals stil. 

Kolla in hans egen lägenhet i Chelsea i New York, nedan. Om man ändå vågade gå "all in" bara sådär. Men jag börjar i alla fall med en vägg med tapet och vem vet, kanske smyger den sig på, sakta men säkert - Karim's värld.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar