söndag 3 mars 2013

Vårgarderob från Tiger of Sweden

 

 

Igår skrev jag ju ett inlägg om att jag egentligen inte gillar nordiska märken, men att By Malene Birger är en stor favorit. Det jag inte gillar i med de flesta nordiska designers är deras tillbakahållna design och att de inte tar ut svängarna när det gäller färg och form. Det blir lätt stelt, tråkigt och faktiskt lite banalt. Många utlänningar som kommer hit (särskilt personer jag känner som jobbar inom mode) påpekar ofta hur signifikant vår stil är här i Sverige och även om de även beskriver oss som välklädda, så ligger det i undertonen att det är för likriktat och att det finns en nästan total avsaknad av en wow-faktor.

Men ett svenskt märke som jag ändå älskar och köper massor av är Tiger of Sweden. Jag tycker att de har vuxit enormt med sin design under de senaste åren och det känns som om de vågar leka lite mer med färg och form än många andra märken. Det här är de plagg jag vill ha just nu från deras vårkollektion. Den rosa stickade tröjan ser kanske ganska basic ut, men har en supersnygg öppning i ryggen som ger den det där lilla extra. Mmmm.

Varje år hittar jag naturligtvis guldkorn hos andra nordiska designers också. Den gula stickade klänningen från Dagmar som är i omlopp för tillfället är ju helt fantastisk och Minimarket känns också kul ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar