tisdag 19 mars 2013

Work it out


Träningen går riktigt bra för tillfället då jag har kommit in i ett riktigt flow. Jag kör alltid ett pass på gymmet på morgonen innan jobbet så att jag faktiskt får det gjort. Efter jobbet kan allt hända; en spontan AW med kollegorna, någon vän som ringer och vill träffas, blodsockerfall pga. dålig lunch som gör att jag bara måste hem och äta direkt och så blir jag fast där m.m. Den rutin jag har kommit in i nu passar mig alldeles utmärkt. 

Under några månader har jag enbart fokuserat på konditionsträning, vilket gjorde att jag tappade de extra kilona jag bar på som jag bestämt mig för att få bort. Nu framöver handlar det för mig mest om att trimma kroppen. Jag vill ha långa, slanka muskler och få bukt på partierna kring mage, insidan av lår och överarmarna. Eftersom jag tränade ganska mycket och regelbundet under min uppväxt (handboll och andra lagsporter) har jag byggt upp ett anlag som gör att jag har väldigt lätt för att få mycket muskler. Jag känner dock inte att jag behöver eller vill ha det på samma sätt nu, så därför har jag bestämt mig för att kombinera konditionsträningen med Ashtanga Yoga som ska vara fysiskt utmanande och som stärker upp musklerna i kroppen, men inte på samma sätt som ett hårt pass med vikter på gymmet skulle göra för min kropp. 

Men det finns så himla många yoga-ställen i Stockholm som erbjuder många olika typer av  yogaformer och jag vet helt enkelt inte vart jag ska gå. Jag har provat Yogayama på Linnégatan tidigare, vilket var helt okej. Jag letar i alla fall efter ett ställe i centrala Stockholm som är bra på just Ashtanga Yoga och där jag kan börja från scratch, alltså för nybörjare. Någon av er som har några bra tips kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar