tisdag 5 mars 2013

LCHF breakfast


För mig är frukosten helig. Jag börjar alltid morgonen med ett gympass (drar i mig en kaffe från 7-Eleven på vägen dit) och då jag kommer hem är det dags för en lång, härlig frukost. Det är min bästa stund på dagen. Eftersom jag äter lågkolhydratskost sedan ca två år tillbaka, så skippar jag numera det nybakade brödet som jag älskade förut, men nu har vant mig av vid. Istället blir det följande; Turkisk yoghurt utblandad med några matskedar grädde och lite Steviapulver toppat med härliga hallon (på bilden har jag vräkt på med ganska många, men brukar hålla mig till hälften ungefär, frukt undviker jag helt och hållet, men bär som blåbär och hallon är helt okej), en bit brie, några skivor salami, några skivor hårdost och så nybryggt kaffe med en skvätt grädde. Helt underbart!

Jag vet att man bör variera frukosten så ibland blir det istället omelett som jag fyller med skinka och mozzarella, men oftast kan jag inte motstå den här underbara kombon ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar